محتوای الکترونیکی یکی از مولفههای مهم در برگزاری دورههای آموزش الکترونیکی است که تولید آن نیازمند همکاری گروهی از متخصصین از حوزههای مختلف کاری از جمله، گرافیک، برنامهریزی آموزشی، طراحی آموزشی مطالب درسی، تکنولوژی آموزشی، نرمافزارهای ساخت انیمیشن، در کنار تالیف مطالب درسی میباشد. این امر دارای متدولوژیهای بسیار متنوعی است که تا حد زیادی به ماهیت موضوع مورد آموزش، سطح سواد و بلوغ مخاطبین و بستر ارتباطی بستگی دارد. بر همین اساس و با توجه به تنوع آن، در خصوص ارزیابی نمونههای مختلف محتوای الکترونیکی، معیارهای زیر را میتوان معرفی نمود: