تکنولوژی آموزشی

تکنولوژی آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی یزد

تکنولوژی آموزشی

تکنولوژی آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی یزد

منابع اینترنتی در زمینه تکنولوژی آموزشی



www.iste.org/

این سایت به انجمن بین المللی کاربرد تکنولوژی در آموزش تعلق دارد . در این سایت می توان اخبار ، رویدادها ، ابزارهای کمک آموزشی ، امکانات جستجو ، عضویت در سایت ، تحقیقات و انتشارات را مطالعه کرد .

  www.ed.gov/about/offices/list/os/technology/index.html

این سایت متعلق به سازمان آموزش ملی امریکا می باشد . در سایت می توان مواردی چون برنامه های در دست اجرا ، اخبار و رویدادها ، منابع آموزشی ، انتشارات ، امکانات جستجو و INDEX الفبائی سایت را مشاهده کرد .

  www.fno.org/

در این سایت با یک ژورنال درباره تکنولوژی آموزشی آشنا می شویم . درسایت امکان دسترسی به ژورنال فراهم آمده است و می توان با عضویت در سایت مجله مورد نظر را دریافت نمود . همچنین مطالب دیگری در سایت قرار داده شده اند که شامل مواردی چون کتاب های منتشر شده در موسسه ، امکان ثبت نام رایگان ، امکانات جستجو ، INDEX موضوعی از مطالب سایت و شعر و هنر می باشد .

  http://scholar.lib.vt.edu/ejournals/JTE/

آرشیو و کتابخانه دیجیتال انستیتوی پلی تکنیک VIRGINIA را می توان در این سایت مشاهده نمود . در سایت به بحث تکنولوژی آموزشی پرداخته شده است و در راستای آن منابع اطلاعاتی درباره تکنولوژی آموزشی را به صورت HTML و PDF در سایت قرار داده شده است تا علاقمندان بتوانند از آنها بهره ببرند . همچنین امکان استفاده از سایر امکانات مجموعه چون مرکز تصاویر، اخبار و رویدادها و کلکسیون های ویژه فراهم می باشد .

  www.aect.org/

سایت AECT به نشان دادن تغییرات و تاثیر عصر کنونی که عصر دیجیتال و ارتباطات می باشد بر روی آموزش می پردازد . در سایت امکان عضویت برای دریافت مجله الکترونیکی منتشر شده و سایر امکانات دیگر که برای اعضا می باشند فراهم شده است . همچنین مواردی چون کنفرانس ها ، انتشارات ، وسایل کمک آموزشی ، تخقیقات به عمل آمده ، کامپیوتر و نقش آن در آموزش و سایر ابزارهای دیجیتالی  را می توان در سایت مشاهده کرده و درباره آنها به کسب اطلاعات پرداخت .

  www.campus-technology.com/index.asp

سایت CAMPUS به ارائه مطالبی درباره کاربرد تکنولوژی در آموزش در سطح دانشگاهی می پردازد . در سایت می توان به منابع اطلاعاتی و آموزشی زیادی دسترسی داشد . انتشارات موسسه را می توان در سایت مشاهده کرد . همچنین علاقمندان به مطالب سایت می توانند به عضویت آن در آیند و از امکاناتی که در سایت برای اعضا در نظر گرفته شده است استفاده کنند . خبرنامه موسسه ، کنفرانس ها ، کمیته ها ، منابع اطلاعاتی و امکانات جستجو از دیگر مواردی می باشند که در سایت مشاهده می شوند .

  www.mff.org/edtech/

در این سایت به استفاده از تکنولوژی های آموزشی در آموزش دبیرستانی پرداخته می شود . در سایت می توان به انتشارات ، نتایج تحقیقات ، پروژه ها ، اخبار، تکنولوژی های نو و امکانات جستجو دسترسی پیدا کرد .

  www.aace.org/pubs

دراین سایت به موسسه AACE پرداخته می شود که در زمینه کاربرد کامپیوتر در سیستم های آموزشی به ارائه اطلاعات می پردازد . در سایت امکان مشاهده اتشارات موسسه در زمینه تکنولوژی های آموزشی وجود دارد . همچنین می توان گزارشی از نتایج کنفرانس ها و همایش های برگزار شده در موسسه را در سایت مشاهده کرد .

  http://karshenasi.persianblog.com/

این وبلاگ را می توان به عنوان یک منبع اطلاعاتی مرجع در زمینه تکنولوژی آموزشی به زبان فارسی معرفی کرد . در وبلاگ می توان به مطالب بسیاری درباره تکنولوژی های آموزشی دسترسی پیدا کرد . تعریف تکنولوژی آموزشی ، آموزش سنتی و آموزش جدید ، الکترونیک و آموزش ، تکنولوژی اطلاعات ، انواع تجهیزات کمک آموزشی و رایانه ای ، تقسیم بندی تجهیزات آموزشی ، پیامدهای تکنولوژی های آموزشی و تکنولوژی اطلاعات از مواردی می باشند که در سایت می توان درباره آنها اطلاعاتی کسب کرد

. http://cnets.iste.org/

دراین سایت می توان استانداردهای بین المللی تکنولوژی و تجهیزات آموزشی NEST را مشاهده کرده و درباره آن به کسب اطلاعات پرداخت . در سایت مواردی چون پروژه ها ، مقاله ها ، تحقیقات به عمل آمده ، کتاب های منتشر شده در موسسه ، استانداردهای تجهیزات ، پروژه های دیجیتالی و اخبار برای اطلاع رسانی بیشتر قرار داده شده اند . 

  www.ascilite.org.au/ajet/ajet.html

این سایت به ژورنال تکنولوژی آموزشی استرالیا تعلق دارد . در سایت می توان مطالب ژورنال را مطالعه کرد . همچنین امکانات جستجو و آرشیو ژورنال ها در سایت قرار داده شده است .

  www.ncrel.org/sdrs/areas/te0cont.htm

در این سایت به کاربردهای تکنولوژی در آموزش پرداخته می شود . در سایت می توان یک مرجع اطلاعاتی گسترده درباره تجهیزات و تکنولوژی های آموزشی را مشاهده کرده و از آن بهره برد . مقالات و تحقیقات ، سیستم های متنوع ، آموزشی مبتنی بر تکنولوژی های روز و منابع اطلاعاتی از دیگر موارد موجود در سایت محسوب می شوند .

  www.rtec.org/

سایت R-TEC که مخفف شبکه منطقه ای کاربرد تکنولوژی در آموزَش به ارائه مطالبی درباره تجهیزات و تکنولوژی های آموزشی در موسسات آموزشی می پردازد . در سایت می توان مواردی چون اخبار ، منابع اطلاعاتی و آموزشی ، تحقیقات و مقاله های ارائه شده و یافته های محققان موسسه را مشاهده کرد .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد