تکنولوژی آموزشی

تکنولوژی آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی یزد

تکنولوژی آموزشی

تکنولوژی آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی یزد

نکته های کلیدی برای مدیریت کلاس

  نظم کلاس نتیجه ی تدریس خوب است تدریس خوب نتیجه طرح درس خوب است.

برای آنکه به ذهن دانش آموز راه پیدا کنید - ابتدا باید به دل آنها راه یابید.

 تکلیف باید تابع توان فراگیر باشد و وسیله ای برای یادگیری نه مایه عذاب.


 سعی کنید چشم خود را به داشته های دانش آموز بدوزید نه به نداشته های او

 همه به محرک نیاز دارند و تشویق نوعی محرک است.

اگر دانش آموزی درسی را خوب بفهمد -از آن درس و کلاس راضی است.

انتقاد سازنده را همیشه با بیان ویژگی مثبت دانش آموز آغاز کنید.

رفتار را سرزنش کنید نه شخصیت را.

همه دانش آموزان را حد وسط بدانید و از آنها انتظار معجزه نداشته باشید.

در وجود دانش آموز ضعیف و بد - خوبی ها را جستجو و تقویت کنید.

با روشهای دیروز نمی توان دانش آموزان امروز و مردان وزنان فردا را آموزش داد.

آلبرت انیشتن می گوید: پیشرو کسی نیست که از دیگران جلو بیفتد بلکه کسی است که دیگران را جلو براند.


معلمی که تنها روش کاربردی او سخنرانی است عملاْ توانایی تحقیق و پژوهش را از دانش آموز سلب می کند.

پیامهای متضاد و ناهمگون بین عملکرد خانواده و مدرسه نه تنها از درونی شدن آنها در شخصیت دانش آموزان جلو گیری می کند بلکه موجبات عدم تعادل روحی و احیا ناْ شکست تحصیلی را فراهم می آورد.

  برنامه ریزی و آمادگی برای کلاس یکی از گامهای ضروری برای ارائه ی موثرمطالب درسی و دستیابی به هدف غایی یعنی تقویت یادگیری است.

 گوش دادن به سخنان دانش آموزان تأثیر زیادی در کاهش دلسردی و اضطراب آنان دارد.

 معلم موفق کسی است که بتواند به دنیای بچه ها قدم بگذارد نه این که آنها را به دنیای خود وارد کند.

 کلید موفقیت و راه یابی به دنیای دانش آموزان، هماهنگی و هم آوایی با علا یق ونیازهای آنها است.

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد