برای آنکه به ذهن دانش آموز راه پیدا کنید - ابتدا باید به دل آنها راه یابید.
تکلیف باید تابع توان فراگیر باشد و وسیله ای برای یادگیری نه مایه عذاب.
سعی کنید چشم خود را به داشته های دانش آموز بدوزید نه به نداشته های او
همه به محرک نیاز دارند و تشویق نوعی محرک است.
اگر دانش آموزی درسی را خوب بفهمد -از آن درس و کلاس راضی است.
انتقاد سازنده را همیشه با بیان ویژگی مثبت دانش آموز آغاز کنید.
رفتار را سرزنش کنید نه شخصیت را.
همه دانش آموزان را حد وسط بدانید و از آنها انتظار معجزه نداشته باشید.
در وجود دانش آموز ضعیف و بد - خوبی ها را جستجو و تقویت کنید.
با روشهای دیروز نمی توان دانش آموزان امروز و مردان وزنان فردا را آموزش داد.
آلبرت انیشتن می گوید: پیشرو کسی نیست که از دیگران جلو بیفتد بلکه کسی است که دیگران را جلو براند.
پیامهای متضاد و ناهمگون بین عملکرد خانواده و مدرسه نه تنها از درونی شدن آنها در شخصیت دانش آموزان جلو گیری می کند بلکه موجبات عدم تعادل روحی و احیا ناْ شکست تحصیلی را فراهم می آورد.
برنامه ریزی و آمادگی برای کلاس یکی از گامهای ضروری برای ارائه ی موثرمطالب درسی و دستیابی به هدف غایی یعنی تقویت یادگیری است.
گوش دادن به سخنان دانش آموزان تأثیر زیادی در کاهش دلسردی و اضطراب آنان دارد.
معلم موفق کسی است که بتواند به دنیای بچه ها قدم بگذارد نه این که آنها را به دنیای خود وارد کند.
کلید موفقیت و راه یابی به دنیای دانش آموزان، هماهنگی و هم آوایی با علا یق ونیازهای آنها است.