اگرچه تعلیم و تربیت از دیرباز در هر زمان و مکانی با استفاده از ابزار و وسایل آموزشی مختلف
توأم بوده است، اما در دهه های اخیر با تغییر نگرش نسبت به امر یاددهی یادگیری، مواد و وسایل
آموزشی در تعلیم و تربیت و نظام آموزشی هر کشور جایگاهی خاص یافته است.
به عبارت دیگر، با تغییر نقش دبیر از ارائه کنندهٔ صرف اطلاعات به یک راهنما و تسهیل کنندهٔ
جریان آموزش، نقش موادّ آموزشی در پویایی امر تعلیم و تربیت پررنگ تر شده است.
امروزه نه تنها دبیران به نقش و ارزش موادّ آموزشی در بالا بردن کیفیت فرایند تدریس و یادگیری
مؤثر، واقف شده اند؛ بلکه خانواده ها نیز خواستار استفادهٔ بیشتر از موادّ آموزشی اند. همچنین، پس
در بین صاحب نظران آموزش و پرورش، « مهارت های یادگیری پایدار » از نضج گرفتن اندیشه و مفهوم
توجه خاص به موادّ آموزشی در قالب بسته های آموزشی افزایش یافته است.
متن کامل مقاله